-->

Πέμπτη, 26 Μαΐου 2011

Κ.Υ.Α. αριθμ. 4826/190/12.5.2011 Πρόγραμμα επιχορήγησης των ασφαλιστικών εισφορών έτους 2011, για την επαναπρόσληψη ή πρόσληψη 70.000 ανέργων σε εποχικής και συνεχούς λειτουργίας ξενοδοχειακά καταλύματα κύρια και μη, τουριστικά γραφεία και τουριστικά λεωφορεία



Αριθμ. 4826/190

Πρόγραμμα επιχορήγησης των ασφαλιστικών εισφορών έτους 2011, για την επαναπρόσληψη ή πρόσληψη 70.000 ανέργων σε εποχικής και συνεχούς λειτουργίας ξενοδοχειακά καταλύματα κύρια και μη, τουριστικά γραφεία και τουριστικά λεωφορεία.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ − ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του κώδικα, ο οποίος κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» (98 Α).

2. Τις διατάξεις του Π.Δ. 368/1989 «Οργανισμός του Υπουργείου Εργασίας» (163 Α).

3. Τις διατάξεις του Ν. 2956/2001 «Αναδιάρθρωση του Ο.Α.Ε.Δ. και άλλες διατάξεις» (258 Α).

4. Τις διατάξεις του άρθρου 29 του Ν. 1262/1982 (70 Α) «Για την παροχή κινήτρων ενίσχυσης της οικονομικής και περιφερειακής ανάπτυξης της χώρας και τροποποίησης συναφών διατάξεων» όπως έχει τροποποιηθεί με τα άρθρα 6 και 7 του Ν. 1836/1989 (ΦΕΚ 79 Α) και το άρθρο 6 του Ν. 2434/1996 (188 Α).

5. Τις διατάξεις του άρθρου 18 του Ν. 3833/2010 «Προστασία της Εθνικής Οικονομίας – επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της δημοσιονομικής κρίσης» (ΦΕΚ 40 Α).

6. Τις διατάξεις του άρθρου 22 παρ. 3 του Ν. 2362/1995 «Περί Δημόσιου Λογιστικού, ελέγχου των δαπανών του Κράτους και άλλες διατάξεις» (247 Α).

7. Την ισχύουσα εθνική και κοινοτική νομοθεσία που αφορά στην υλοποίηση και διαχείριση προγραμμάτων.

8. Το άρθρο 14 του Ν. 3614/2007 «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2007−2013» (267 Α)

9. Το εγκεκριμένο καθεστώς ν. 304/2009 στα πλαίσια του «Προσωρινού Κοινοτικού Πλαισίου για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης με σκοπό να στηριχθεί η πρόσβαση στη χρηματοδότηση κατά τη διάρκεια της τρέχουσας χρηματοπιστωτικής και οικονομικής κρίσης».

10. Του π.δ. 113/2010 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες» (194 Α).

11. Την αριθμ. 2876/07.10.2009 (2234 Β) απόφαση του Πρωθυπουργού «Αλλαγή τίτλου Υπουργείων».

12. Την αριθμ. Υ275 /30.09.2010 απόφαση του Πρωθυπουργού «Καθορισμός αρμοδιοτήτων του Αναπληρωτή Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γεωργίου Κουτρουμάνη» (1595 Β)

13. Την αριθμ. 2672/2009 απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Καθορισμός αρμοδιοτήτων του Υφυπουργού Οικονομικών» (2408 Β)

14. Το Π.Δ. 96/2010 (170 Α) «Σύσταση Υπουργείου Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Καθορισμός αρμοδιοτήτων του και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων»

15. Την αριθμ. 830/08−03−2011 απόφαση του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ που διαβιβάσθηκε στην υπηρεσία μας με το αριθμ. Β109215/10−03−2010 έγγραφό του.

16. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας κοινής υπουργικής απόφασης προκαλείται σε βάρος του προϋπολογισμού του ΟΑΕΔ – ΚΑΕ 2493, δαπάνη ύψους ενενήντα πέντε εκατομμυρίων ευρώ (95.000.000 €), η οποία θα αποδοθεί μέσω του αλληλόχρεου λογαριασμού ΙΚΑ/ΕΤΑΜ – ΟΑΕΔ.
Επίσης, προκαλείται δαπάνη από τη διενέργεια ελέγχων της υλοποίησης του προγράμματος, το ύψος της οποία δεν μπορεί να εκτιμηθεί εκ των προτέρων καθόσον εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα (αριθμός πραγματοποιούμενων ελέγχων κ.λπ.). Έχουν δε εγγραφεί οι απαιτούμενες πιστώσεις στον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ τρέχοντος έτους (ΚΑΕ 4419).

17. Την αριθμ. B118581/12−05−2011 βεβαίωση της αρμόδιας οικονομικής υπηρεσίας του ΟΑΕΔ, για τη δέσμευση της σχετικής πίστωσης,

αποφασίζουμε:
Την κατάρτιση προγράμματος με το διακριτικό τίτλο: «Διεύρυνση της τουριστικής περιόδου έτους 2011, με επιχορήγηση των ασφαλιστικών εισφορών για την επαναπρόσληψη ή πρόσληψη 70.000 ανέργων σε εποχικής και συνεχούς λειτουργίας ξενοδοχειακά καταλύματα κύρια και μη, τουριστικά γραφεία και τουριστικά λεωφορεία», το οποίο έχει ως εξής:

Άρθρο 1
Αντικείμενο προγράμματος − Στόχος του προγράμματος

Σκοπός του προγράμματος είναι η επαναπρόσληψη ή πρόσληψη 70.000 ανέργων σε εποχικής και συνεχούς λειτουργίας ξενοδοχειακά καταλύματα κύρια και μη, τουριστικά γραφεία και τουριστικά λεωφορεία, με την επιχορήγηση μέρους του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους, που αντιστοιχεί στο ύψος των ασφαλιστικών εισφορών.

Άρθρο 2
Πλαίσιο ένταξης − χρηματοδότηση

1. α) Οι δαπάνες για την εφαρμογή του προγράμματος προβλέπεται να χρηματοδοτηθούν από πόρους του ΟΑΕΔ. Η μέγιστη δαπάνη θα ανέλθει συνολικά στο ποσό ενενήντα πέντε εκατομμυρίων ευρώ (95.000.000 €).

Το κόστος υλοποίησης του προγράμματος θα καλυφθεί από τον προϋπολογισμό του Ο.Α.Ε.Δ. − ΚΑΕ 2493 τρέχοντος έτους, στον οποίο έχουν προβλεφθεί ανάλογες πιστώσεις και θα αποδοθεί μέσω του αλληλόχρεου λογαριασμό του ΙΚΑ/ ETAM − ΟΑΕΔ.

β) Για την προκαλούμενη δαπάνη από τη διενέργεια ελέγχων, η οποία δεν μπορεί να εκτιμηθεί εκ των προτέρων, καθόσον εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα (αριθμός πραγματοποιούμενων ελέγχων, κ.λπ.), έχουν εγγραφεί οι απαιτούμενες πιστώσεις στον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ έτους 2011 (ΚΑΕ 4419).

2. Οι ενισχύσεις που προβλέπονται στην παρούσα κοινή υπουργική απόφαση χορηγούνται βάσει του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1998/2006 της Επιτροπής για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (de minimis). Η ενίσχυση που θα λάβει μια επιχείρηση βάσει της παρούσας κοινής υπουργικής απόφασης, αθροιζόμενη με οποιαδήποτε άλλη de minimis ενίσχυση έχει λάβει ή θα λάβει η επιχείρηση, δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των διακοσίων χιλιάδων (200.000 €) ευρώ σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών. Το συνολικό ποσό ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που χορηγείται σε μια τουριστική επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον τομέα των οδικών μεταφορών δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000 €) ευρώ σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών. Ως ημερομηνία λήψης της ενίσχυσης νοείται η ημερομηνία της εγκριτικής απόφασης.

Επισημαίνεται ότι, στον ως άνω έλεγχο της σώρευσης αθροίζονται και οι ενισχύσεις ήσσονος σημασίας που έχουν λάβει οι συνδεδεμένες με την αιτούσα επιχειρήσεις.

Συνδεδεμένες επιχειρήσεις είναι οι επιχειρήσεις που διατηρούν μεταξύ τους μια από τις παρακάτω σχέσεις:

α) μια επιχείρηση κατέχει την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων άλλης επιχείρησης

β) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να διορίζει ή να παύει την πλειοψηφία των μελών του διοικητικού, διαχειριστικού ή εποπτικού οργάνου του καταστατικού της τελευταίας

γ) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να ασκήσει κυριαρχική επιρροή σε άλλη επιχείρηση βάσει σύμβασης που έχει συνάψει με αυτήν ή δυνάμει ρήτρας του καταστατικού της αυτής της τελευταίας

δ) μια επιχείρηση που είναι μέτοχος ή εταίρος άλλης επιχείρησης ελέγχει μόνη της, βάσει συμφωνίας που έχει συνάψει με άλλους μετόχους ή εταίρους της εν λόγω επιχείρησης, την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων αυτής της επιχείρησης.

Οι επιχειρήσεις που διατηρούν μια από τις εν λόγω σχέσεις μέσω ενός φυσικού προσώπου ή ομάδας φυσικών προσώπων και ενεργούν από κοινού θεωρούνται επίσης συνδεδεμένες επιχειρήσεις.

Οι συνδεδεμένες επιχειρήσεις θεωρείται ότι ανήκουν στην ίδια επιχειρηματική μονάδα, υπό την έννοια που αναφέρεται στην ενοποιημένη Ανακοίνωση της Επιτροπής περί Δικαιοδοσίας, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 139/2004 του Συμβουλίου για τον έλεγχο των συγκεντρώσεων μεταξύ επιχειρήσεων.

Άρθρο 3
Ρόλος του ΟΑΕΔ − Δικαιούχοι των πράξεων

Σύμφωνα με τις διατάξεις:

α) του Ν. 2956/2001 (258 A), μεταξύ των σκοπών του ΟΑΕΔ είναι και η ενίσχυση, διευκόλυνση της ένταξης και διατήρηση του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας στην αγορά εργασίας

β) του άρθρο 29 του Ν. 1262/1982 για την παροχή κινήτρων ενίσχυσης της Οικονομικής και περιφερειακής ανάπτυξης της χώρας και τροποποίηση συναφών διατάξεων και

γ) του άρθρο 18 του ν. 3833/2010 (40 Α), ο ΟΑΕΔ μπορεί να επιδοτεί μέχρι και το εκατό τοις εκατό (100%) των ασφαλιστικών εισφορών (εργοδοτών και εργαζομένων) για προσλαμβανόμενους μισθωτούς σε επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες, βάσει προγραμμάτων απασχόλησης ανέργων, που καταρτίζονται με αποφάσεις του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης μετά από γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΑΕΔ.

Άρθρο 4
Δικαιούχοι, ωφελούμενοι και προϋποθέσεις συμμετοχής

1. Επιχειρήσεις

A. “Κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα”:
α. Ξενοδοχεία κλασικού τύπου.
β. Ξενοδοχεία τύπου ΜΟΤΕΛ
γ. Ξενοδοχεία τύπου επιπλωμένων διαμερισμάτων
δ. Ξενοδοχεία κλασικού τύπου και επιπλωμένων διαμερισμάτων,
ε. Οργανωμένες τουριστικές κατασκηνώσεις με ή χωρίς οικίσκους (ΚΑΜΠΙΝΓΚ).
Β. “Μη κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα”:
α. Χώροι οργανωμένης κατασκήνωσης με ή χωρίς οικίσκους.
β. Τουριστικές επιπλωμένες επαύλεις ή κατοικίες.
γ. Ενοικιαζόμενα δωμάτια σε συγκρότημα μέχρι 10 δωματίων
δ. Ενοικιαζόμενα επιπλωμένα διαμερίσματα
Ξενοδοχεία που λειτουργούν κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου στην κατηγορία του ξενώνα, κατατάσσονται σε αντίστοιχες κατηγορίες των ξενοδοχείων κλασικού τύπου.
Γ. «Τουριστικά γραφεία».
Δ. Τουριστικά λεωφορεία.
Οι δικαιούχοι επιχειρήσεις μπορούν να επιχορηγηθούν μέχρι τρεις (3) μήνες, από 01−04−2011 έως 31−10−2011 εξαιρουμένου του διαστήματος από 01−06−2011 έως 31−08−2011.

Οι δικαιούχοι επιχειρήσεις που επιθυμούν να υποβάλλουν αίτηση υπαγωγής για τον μήνα Απρίλιο πρέπει υποχρεωτικά να υποβάλλουν αίτηση και για τον μήνα Μάιο και να έχουν τον ίδιο τουλάχιστον αριθμό εποχικού προσωπικού που απασχολούσαν στις 30−4−2010 και στις 31−5−2010.

Οι δικαιούχοι επιχειρήσεις που επιθυμούν να υποβάλλουν αίτηση υπαγωγής για τον μήνα Μάιο πρέπει να έχουν τον ίδιο τουλάχιστον αριθμό εποχικού προσωπικού που απασχολούσαν στις 31−5−2010.

Οι δικαιούχοι επιχειρήσεις που επιθυμούν να υποβάλλουν αίτηση υπαγωγής για τον μήνα Σεπτέμβριο πρέπει να έχουν τον ίδιο τουλάχιστον αριθμό εποχικού προσωπικού που απασχολούσαν στις 30−9−2010 και στις 31−5−2011.

Οι δικαιούχοι επιχειρήσεις που επιθυμούν να υποβάλλουν αίτηση υπαγωγής για τον μήνα Οκτώβριο πρέπει να έχουν τον ίδιο τουλάχιστον αριθμό προσωπικού που απασχολούσαν στις 31−5−2011 και 31−10−2010.

Στο πρόγραμμα εντάσσονται και νέες επιχειρήσεις όπως αναφέρονται ανωτέρω, για το εποχικό προσωπικό τους, για το χρονικό διάστημα από 1−4−2011 έως 31−10−2011 εξαιρουμένου του διαστήματος από 1−6−2011 έως 31−8−2011.

Οι νέες δικαιούχοι επιχειρήσεις εποχικής και συνεχούς λειτουργίας, που επιθυμούν να υποβάλλουν αίτηση υπαγωγής για τον μήνα Μάιο πρέπει να έχουν τουλάχιστον τον ίδιο αριθμό εποχικού προσωπικού που απασχολούσαν στις 30−4−2011.

Οι νέες δικαιούχοι επιχειρήσεις εποχικής και συνεχούς λειτουργίας, που επιθυμούν να υποβάλλουν αίτηση υπαγωγής για τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο πρέπει να έχουν τουλάχιστον τον ίδιο αριθμό εποχικού προσωπικού που απασχολούσαν στις 31−5−2011.

Σε περιοχές όπου οι καταληκτικές ημερομηνίες επαναπρόσληψης που προβλέπονται από την κλαδική και τις τοπικές συλλογικές συμβάσεις είναι πρότερες της 31ης Μαΐου, θα λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των εποχικά απασχολούμενων που υποχρεούνται να επαναπροσλάβουν μέχρι τις ημερομηνίες αυτές.

Ειδικά για τους ξενοδοχοϋπαλλήλους, κάθε Υπηρεσία θα αναζητεί την Τοπική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που ισχύει για τον οικείο νομό και αφορά στην καταληκτική ημερομηνία επαναπρόσληψης των ξενοδοχοϋπαλλήλων ή την Τοπική Διαιτητική απόφαση που ρυθμίζει την καταληκτική ημερομηνία επαναπρόσληψης των ξενοδοχοϋπαλλήλων π.χ. εάν η καταληκτική ημερομηνία είναι η 16−5−2010, ως αριθμός προσωπικού θα υπολογίζεται ο αριθμός προσωπικού της ανωτέρω ημερομηνίας.

i. Το εποχικό προσωπικό της έδρας δεν θα συνυπολογίζεται σε περίπτωση που η δικαιούχος επιχείρηση έχει και άλλα αντικείμενα δραστηριότητας και το προσωπικό της έδρας απασχολείται για την κάλυψη των αναγκών των άλλων δραστηριοτήτων της δικαιούχου επιχείρησης (π.χ. Ανώνυμη Εταιρεία).

ii Δικαιούχος επιχείρηση που διατηρεί σε λειτουργία υποκαταστήματα, (Ξενοδοχειακές μονάδες – Μαρίνες – SPA – Γκόλφ κ.λπ.), μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα για οποιοδήποτε υποκατάστημα επιθυμεί, για το ίδιο προσωπικό που απασχολούσε το προηγούμενο έτος. Προκειμένου να διατηρήσει τον ίδιο αριθμό του εποχικού προσωπικού δεν μπορεί να μεταφέρει στο συγκεκριμένο υποκατάστημα για το οποίο ζητάει να επιχορηγηθεί, το εποχικό προσωπικό που είχε απασχοληθεί το προηγούμενο έτος στα άλλα υποκαταστήματα της δικαιούχου επιχείρησης.

iii Δικαιούχος επιχείρηση μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα και να επιχορηγηθεί και για το υπερβάλλον προσωπικό, εφόσον το διατηρήσει καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος που αιτείται για επιχορήγηση.

iv. Στο πρόγραμμα δεν θα προσμετρώνται στον αριθμό προσωπικού και δεν θα εντάσσονται για επιχορήγηση, οι πρακτικά ασκούμενοι π.χ. των Α.Τ.Ε.Ι. και των Σχολών Τουριστικών Επαγγελμάτων, καθώς και όσοι φοιτητές κάνουν την πρακτική τους άσκηση προερχόμενοι από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή από τρίτες χώρες εφόσον υπάρχει σχετική συμφωνία.

Εξαιρέσεις

Στο πρόγραμμα δεν εντάσσονται για επιχορήγηση:

• για εργαζομένους που θα προσλάβουν για την κάλυψη συμβατικών υποχρεώσεων της επιχείρησης, όπως της δημιουργίας θέσεων εργασίας από επενδυτικά σχέδια που εντάσσονται σε άλλο καθεστώς ενίσχυσης και οι μισθολογικές δαπάνες (άμεσο ή έμμεσο μισθολογικό κόστος) συμπεριλαμβάνονται στις κατηγορίες των επιλέξιμων δαπανών.

• επιχειρήσεις εις βάρος των οποίων εκκρεμεί ανάκτηση προηγούμενων κρατικών ενισχύσεων.

• όσες επιχειρήσεις έχουν σύνθετο αντικείμενο και ένα από τα αντικείμενα εμπίπτει στις εξαιρέσεις του Καν. 1998/2006 (ΕΚ) της Επιτροπής για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας.

• επιχειρήσεις που είναι προβληματικές.

Μια μικρομεσαία επιχείρηση (ΜΜΕ) θεωρείται προβληματική επιχείρηση όταν πληροί τους ακόλουθους όρους:

α) αν πρόκειται για εταιρεία περιορισμένης ευθύνης, εφόσον έχει απωλεσθεί πάνω από το μισό του εγγεγραμμένου της κεφαλαίου και άνω του ενός τετάρτου του κεφαλαίου αυτού έχει απωλεσθεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών, ή

β) αν πρόκειται για εταιρεία στην οποία τουλάχιστον ορισμένα μέλη έχουν απεριόριστη ευθύνη για τα χρέη της εταιρείας, εφόσον έχει απωλεσθεί πάνω από το μισό του κεφαλαίου της, όπως εμφανίζεται στους λογαριασμούς της εταιρείας, και πάνω από το ένα τέταρτο αυτού του κεφαλαίου έχει απωλεσθεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών, ή

γ) ανεξάρτητα από τη μορφή της εταιρείας, εφόσον η σχετική επιχείρηση πληροί τις προϋποθέσεις της εγχώριας νομοθεσίας ώστε να υπαχθεί σε συλλογική πτωχευτική διαδικασία.

Οι ΜΜΕ που έχουν συσταθεί από χρόνο μικρότερο της τριετίας δεν θεωρούνται, για τους σκοπούς του παρόντος κανονισμού, ότι είναι προβληματικές αναφορικά με το εν λόγω διάστημα, εκτός εάν πληρούν τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στο στοιχείο (γ) της παρούσας παραγράφου.

ii. Μια μεγάλη επιχείρηση θεωρείται προβληματική στις ακόλουθες περιπτώσεις:

α) εάν πρόκειται για εταιρεία περιορισμένης ευθύνης, εφόσον έχει απωλεσθεί πάνω από το μισό του εγγεγραμμένου της κεφαλαίου και άνω του ενός τετάρτου του κεφαλαίου αυτού έχει απωλεσθεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών, ή·

β) εάν πρόκειται για εταιρεία στην οποία τουλάχιστον ορισμένα μέλη έχουν απεριόριστη ευθύνη για τα χρέη της εταιρείας, εφόσον έχει απωλεσθεί πάνω από το μισό του κεφαλαίου της, όπως εμφανίζεται στους λογαριασμούς της εταιρείας, και πάνω από το ένα τέταρτο του κεφαλαίου αυτού έχει απωλεσθεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών, ή·

γ) ανεξάρτητα από τη μορφή της εταιρείας, εφόσον πληροί τις προϋποθέσεις του εθνικού δικαίου που τη διέπει όσον αφορά την υπαγωγή της σε συλλογική πτωχευτική διαδικασία.

Ακόμα και στην περίπτωση που δεν συντρέχει καμία από τις περιστάσεις που αναφέρονται παραπάνω, μια εταιρεία μπορεί να συνεχίσει να θεωρείται προβληματική, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν οι συνήθεις ενδείξεις μιας προβληματικής επιχείρησης όπως αύξηση των ζημιών, μείωση του κύκλου εργασιών, διόγκωση των αποθεμάτων, πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, φθίνουσα ταμειακή ροή, αυξανόμενη δανειοληψία, αύξηση των οικονομικών επιβαρύνσεων καθώς και εξασθένιση ή εξαφάνιση της αξίας του καθαρού ενεργητικού. Στις σοβαρότερες περιπτώσεις, η επιχείρηση μπορεί να έχει ήδη κηρυχθεί σε πτώχευση ή να αποτελεί αντικείμενο συλλογικής πτωχευτικής διαδικασίας σύμφωνα με τις διατάξεις του εθνικού δικαίου που τη διέπει.

2. Ωφελούμενοι

Ωφελούμενοι του προγράμματος είναι: α) εποχικά άνεργοι οι οποίοι επαναπροσλαμβάνονται από τις δικαιούχους επιχειρήσεις β) άνεργοι οι οποίοι προσλαμβάνονται από τις δικαιούχους επιχειρήσεις, για να καλύψουν, ενδεχομένως κενές (λόγω της ύπαρξης εποχικών ανέργων) ή επιπλέον εποχικές θέσεις.

Ως εποχικοί άνεργοι θεωρούνται όσοι μετά την τελευταία απασχόληση τους κατά το 2010: α) έχουν ή είχαν δικαιωθεί τακτική επιδότηση ανεργίας και β) ήταν ή είναι εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ.

Οι άνεργοι που θα καλύψουν κενές ή επιπλέον εποχικές θέσεις θα πρέπει να έχουν δελτίο ανεργίας σε ισχύ πριν την πρόσληψή τους.

Άρθρο 5
Διαδικασία υπαγωγής

1. Μετά την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος οι δικαιούχοι επιχειρήσεις που επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα, εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις, υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση υπαγωγής η οποία είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (www.oaed.gr) και την αποστέλλουν μέσω του συστήματος ηλεκτρονικών αιτήσεων (http://ait.oaed.gr/) στο ΚΠΑ ή ΚΠΑ2, στην αρμοδιότητα του οποίου υπάγεται η έδρα της τουριστικής επιχείρησης επιλέγοντας από τη σχετική στήλη.

Η υποβολή των αιτήσεων μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω του ΚΠΑ ή ΚΠΑ 2 στην περίπτωση που η δικαιούχος επιχείρηση δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Επιπλέον οι αναφερόμενες δικαιούχοι επιχειρήσεις οφείλουν να υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση βάσει του προτύπου που είναι αναρτημένο στην ως άνω ιστοσελίδα:

i) σχετικά με τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (de minimis) σύμφωνα με το πρότυπο που είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ,

ii) ότι δεν είναι προβληματική, όπως ορίζεται στο τελευταίο εδάφιο της παρ.1 του άρθρου 4 της παρούσας

iii) ότι δεν εκκρεμεί εις βάρος της ανάκτηση παλαιάς κρατικής ενίσχυσης και

iv) για όσες επιχειρήσεις επαναπροσλαμβάνουν εποχικό προσωπικό, ότι λειτουργούν και ότι οι εργαζόμενοι που θα επαναπροσλάβουν για το χρονικό διάστημα που αιτούνται για υπαγωγή, ανήκουν στο εποχικό προσωπικό που απασχόλησαν τους αντίστοιχους μήνες του προηγούμενου έτους ή έχουν αντικατασταθεί νομίμως, έτσι ώστε να διατηρηθεί ο ίδιος αριθμός προσωπικού

v) για όσες επιχειρήσεις δεν υπάρχει υποχρέωση επαναπρόσληψης εποχικού προσωπικού και προσλαμβάνουν ανέργους για την κάλυψη κενών ή επιπλέον εποχικών θέσεων, ότι λειτουργούν.

vi) ότι ασκεί οικονομική δραστηριότητα

vii) ότι διαθέτει το ειδικό σήμα λειτουργίας από τον Ε.Ο.Τ. εφόσον πρόκειται για δικαιούχο επιχείρηση όπως ορίζεται στην παρ.1 και παρ.4 του άρθρου 2 του Ν. 2160/1993 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει ή καταστατικό λειτουργίας ή βεβαίωση έναρξης δραστηριότητας από την Δ.Ο.Υ. εφόσον πρόκειται για τουριστικά λεωφορεία.

Στην ίδια δήλωση η δικαιούχος επιχείρηση θα δηλώνει ότι έλαβε γνώση των όρων του προγράμματος, τους οποίους αποδέχεται και πληροί.

2. Μετά την αποδοχή της ηλεκτρονικής αίτησης από το σύστημα υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων του Οργανισμού, για την οποία ενημερώνεται ηλεκτρονικά η δικαιούχος επιχείρηση, ο νόμιμος εκπρόσωπος της επιχείρησης ή άλλο πρόσωπο που νόμιμα εξουσιοδοτήθηκε, οφείλει εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών να προσκομίσει στην Υπηρεσία (ΚΠΑ ή ΚΠΑ 2) αντίγραφο της ανωτέρω αίτησης και της υπεύθυνης δήλωσης στις οποίες θα έχει τεθεί η υπογραφή του νόμιμου εκπρόσωπου και η σφραγίδα της επιχείρησης. Ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας ταυτόχρονα με την παραλαβή των ανωτέρω θα προβαίνει στην έκδοση της εγκριτικής ή απορριπτικής απόφασης.

Σε οριακές περιπτώσεις που το ποσό επιχορήγησης για τις αιτηθείσες θέσεις μαζί με τις τυχόν κρατικές ή κοινοτικές ενισχύσεις που έχει λάβει η δικαιούχος επιχείρηση, προσεγγίζουν το ανώτατο προβλεπόμενο ποσό ενίσχυσης που ορίζεται στο πρώτο εδάφιο του άρθρου 2.2 της παρούσας, η δικαιούχος επιχείρηση θα προσκομίζει ονομαστική κατάσταση μισθοδοσίας με τις μηνιαίες ακαθάριστες αποδοχές του εποχικού προσωπικού, τον κλάδο ασφαλιστικής κάλυψης (μεικτή, ΒΑΕ, επαγγελματικός κίνδυνος) καθώς και τα ποσοστά ασφαλιστικής κάλυψης, προκειμένου να ελεγχθεί η δυνατότητα υπαγωγής.

Άρθρο 6
Ποσό και διάρκεια επιχορήγησης

1. Ποσό επιχορήγησης

Ως ποσό επιχορήγησης ορίζεται το ποσό που αντιστοιχεί στις ασφαλιστικές εισφορές όπως παρακάτω υπολογίζεται για όλους τους κλάδους κύριας ασφάλισης του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ και της επικουρικής ασφάλισης του ΕΤΕΑΜ, καθώς και στις ασφαλιστικές εισφορές εκείνων που το ΙΚΑ−ΕΤΑΜ εισπράττει ή συνεισπράττει υπέρ Φορέων και Κλάδων Κοινωνικής Ασφάλισης καθώς και του ειδικού λογαριασμού ξενοδοχοϋπαλλήλων, στις περιπτώσεις των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.

Για τους εργαζόμενους, που αντί του ΕΤΕΑΜ, ασφαλίζονται σε άλλα Επικουρικά Ταμεία, ως ποσό επιχορήγησης ορίζεται το ποσό που αντιστοιχεί στις ασφαλιστικές εισφορές ή σε μέρος αυτών, για όλους του κλάδους κύριας ασφάλισης του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ, καθώς και στις ασφαλιστικές εισφορές ή σε μέρος αυτών, των αντίστοιχων Επικουρικών Ταμείων, καθώς και στις ασφαλιστικές εισφορές ή σε μέρος αυτών εκείνων που το ΙΚΑ εισπράττει ή συνεισπράττει υπέρ Φορέων και Κλάδων Κοινωνικής Ασφάλισης.

Ως βάση για τον ποσοστιαίο υπολογισμό των ανωτέρω ποσών επιχορήγησης λαμβάνονται οι πραγματικές μηνιαίες ακαθάριστες αποδοχές των εργαζομένων/επιχορηγουμένων από τις δικαιούχους επιχειρήσεις που αντιστοιχούν μέχρι του ύψους του 30πλάσιου του κατώτατου βασικού ημερομισθίου, όπως ορίζεται κάθε φορά από την ΕΓΣΣΕ.

Το ποσό επιχορήγησης υπολογίζεται στο 100% επί των ασφαλιστικών εισφορών (εργοδοτών και εργαζομένων) για κάθε μήνα και έως τρεις (3) μήνες συνολικά και αποδίδεται μέσω της χρέωσης του αλληλόχρεου λογαριασμού ΙΚΑ/ΕΤΑΜ − ΟΑΕΔ και της αντίστοιχης πίστωσης του λογαριασμού του εργοδότη.

Στο πρώτο τρίμηνο κάθε έτους, μέρος του αναφερόμενου συνολικού ποσού επιχορήγησης που έχει αποδοθεί μέσω του αλληλόχρεου στο προηγούμενο έτος και αφορά σε ποσό που αντιστοιχεί στις ασφαλιστικές εισφορές των κλάδων ασθένειας σε είδος, χρήμα (του ειδικού λογαριασμού των ξενοδοχοϋπαλλήλων) και επαγγελματικού κίνδυνου του ΙΚΑ–ΕΤΑΜ, καταβάλλεται στο ΙΚΑ−ΕΤΑΜ σε χρήμα και ταυτόχρονα πιστώνεται ισόποσα ο αλληλόχρεος, αφού οι αρμόδιες Υπηρεσίες του ΙΚΑ διαβιβάσουν στα αρμόδια ΚΠΑ ή ΚΠΑ2 κατάσταση με αναλυτικά στοιχεία των επιχορηγούμενων επιχειρήσεων και των ασφαλισμένων, που έχουν υπαχθεί στο πρόγραμμα.

2. Διάρκεια

Η διάρκεια της επιχορήγησης ορίζεται για χρονικό διάστημα μέχρι τρεις (3) μήνες και συγκεκριμένα από 01−04−2011 έως 31−10−2011 εξαιρουμένου του διαστήματος από 01−06−2011 έως 31−08−2011.

Άρθρο 7
Διαδικασία επιχορήγησης

1. Υποβολή αίτησης

Εντός των πρώτων τριάντα (30) ημερών, που ακολουθούν τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της Α.Π.Δ. του κάθε τριμήνου, η δικαιούχος επιχείρηση υποβάλλει την αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την καταβολή της επιχορήγησης, όπως αναφέρονται παρακάτω.

Οι ενταγμένες δικαιούχοι επιχειρήσεις, που έχουν υπαχθεί στο πρόγραμμα για υποκατάστημα, υποβάλλουν την αίτηση για καταβολή της επιχορήγησης για το υποκατάστημα στην Υπηρεσία (ΚΠΑ ή ΚΠΑ2) στην αρμοδιότητα της οποίας ανήκει η έδρα της δικαιούχου επιχείρησης. Σε αυτήν την περίπτωση η Υπηρεσία (ΚΠΑ ή ΚΠΑ2) που δέχεται την αίτηση για καταβολή της επιχορήγησης στο πρόγραμμα, θα ενημερώνει άμεσα την Υπηρεσία στην αρμοδιότητα της οποίας ανήκει το υποκατάστημα, προκειμένου να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες ελέγχου τήρησης των όρων και προϋποθέσεων του προγράμματος, τα αποτελέσματα των οποίων θα κοινοποιούνται στην Υπηρεσία που ανήκει η έδρα της δικαιούχου επιχείρησης.

2. Δικαιολογητικά

Η αρμόδια Υπηρεσία (ΚΠΑ ή ΚΠΑ2) θα προβαίνει στην, αναφερόμενη στο άρθρο 7 της παρούσας, καταβολή της επιχορήγησης αφού ελέγξει τα κάτωθι δικαιολογητικά που η επιχορηγούμενη δικαιούχος επιχείρηση, υποβάλλει:

i. Έντυπη κατάσταση η οποία θα περιλαμβάνει:

• το ονοματεπώνυμο των επαναπροσληφθέντων βάσει του προγράμματος,
• Α.Μ. ΙΚΑ επιχορηγουμένων,
• τη χρονολογία πρόσληψης τους,
• τις ημέρες ασφάλισης που πραγματοποιήθηκαν κατά μήνα,
• το συνολικό μηνιαίο ακαθάριστο ποσό που δικαιούται ο εργαζόμενος, το οποίο δε θα είναι κατώτερο του προβλεπόμενου από τις οικείες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίες (Σ.Σ.Ε.),
• το ποσό που αντιστοιχεί στις μηνιαίες εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές με τα αντίστοιχα ποσοστά εισφορών, όπως εμφανίζονται στις ΑΠΔ,
• το μηνιαίο ποσό επιχορήγησης, με το οποίο βαρύνεται ο αλληλόχρεος λογαριασμός ΙΚΑ/ΕΤΑΜ − ΟΑΕΔ, σύμφωνα με το πρόγραμμα,
• το μηνιαίο ποσό επιχορήγησης, που καταβάλλεται εκτός του αλληλόχρεου λογαριασμού ΙΚΑ/ΕΤΑΜ − ΟΑΕΔ,
• αριθμός δελτίου ανεργίας,
• στήλη της υπεύθυνης δήλωσης με τις υπογραφές των επιχορηγουμένων ότι απασχολήθηκαν και πληρώθηκαν το χρονικό διάστημα για το οποίο ζητείται η επιχορήγηση ή παραστατικά σύμφωνα με τα οποία θα αποδεικνύεται η πληρωμή αυτών. Σε περιπτώσεις που δεν υπάρχουν οι υπογραφές των εργαζομένων, είναι δυνατόν να υποβληθούν τα παραστατικά πληρωμής των εργαζομένων (υπογεγραμμένες μισθοδοτικές καταστάσεις, αντίγραφα λογαριασμών μισθοδοσίας κλπ).

ii. Αναλυτικές περιοδικές δηλώσεις (Α.Π.Δ.), οι οποίες μπορούν να υποβληθούν και σε ηλεκτρονική μορφή, συνοδευόμενες με υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα δηλώνεται ότι τα στοιχεία που εμπεριέχονται είναι αληθή.

iii. Παραστατικά καταβολής ασφαλιστικών εισφορών για το –τυχόν− υπολειπόμενο ποσό που αναλογεί στις ενταγμένες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις για το επιχορηγούμενο προσωπικό τους,

iv. Κατάσταση προσωπικού και ωρών εργασίας θεωρημένη από το Σ.ΕΠ.Ε.

v. Βεβαίωση ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας, όπου απαιτείται. Σύμφωνα με τις με αριθμ. ΔΙΑΔΠ//10067/2007 και ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.1.1/2407/26−01−2009 κοινές υπουργικές αποφάσεις τα παραπάνω δικαιολογητικά αναζητούνται αυτεπάγγελτα από την αρμόδια για την έκδοση της διοικητικής πράξης Υπηρεσία.

vi. Τιμολόγιο με το ποσό που αντιστοιχεί στο ποσό επιχορήγησης.

3. Διενέργεια ελέγχων

Ύστερα από την υποβολή της αίτησης για καταβολή της επιχορήγησης, πραγματοποιείται επιτόπιος έλεγχος, μετά την απόφαση ανάθεσης από την αρμόδια Διεύθυνση Διοικητικού, σε ελεγκτές προκειμένου να ελεγχθεί αν η επιχείρηση τηρεί τους όρους του προγράμματος (λειτουργία της επιχείρησης, επαναπρόσληψη του εποχικού προσωπικού, κατάσταση μισθοδοσίας του προσωπικού, έλεγχος σώρευσης για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας κ.λπ.).

Ειδικότερα στον πρώτο επιτόπιο έλεγχο για την καταβολή της επιχορήγησης, θα ελέγχονται και τα αναφερόμενα τόσο στην ηλεκτρονική αίτηση όσο και στην Υπεύθυνη Δήλωση του άρθρου 5.1. Σε περίπτωση που δεν τηρούνται οι όροι του προγράμματος η Υπηρεσία (ΚΠΑ, ΚΠΑ 2) θα προβαίνει σε ανάκληση της εγκριτικής απόφασης.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος θα διενεργούνται τουλάχιστον δύο (2) επιτόπιοι έλεγχοι.

Οι ελεγκτές κατά τη διενέργεια των επιτόπιων ελέγχων των ενταγμένων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στο πρόγραμμα θα ελέγχουν εάν έχουν καταβληθεί οι απαιτητές ασφαλιστικές εισφορές ή έχουν ρυθμιστεί και θα διατυπώνεται στην έκθεση ελέγχου στο πεδίο «παρατηρήσεις».

Ο ΟΑΕΔ ασκεί τους προβλεπόμενους από την υπ’ αριθμ. 2/34255/0022/6-6-2001 κοινή υπουργική απόφαση, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ελέγχους στους δικαιούχους της πράξης του συνολικού προγράμματος οποιαδήποτε χρονική στιγμή, προκειμένου να διαπιστωθεί η τήρηση των όρων του προγράμματος. Οι έλεγχοι μπορούν να πραγματοποιούνται τόσο πριν όσο και μετά την υποβολή της σχετικής αίτησης για την καταβολή της επιχορήγησης.

Για τους επιτόπιους ελέγχους που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια υλοποίησης του συνολικού προγράμματος, η αρμόδια Υπηρεσία του Ο.Α.Ε.Δ. συντάσσει σχετικές εκθέσεις τις οποίες διατηρεί στο φάκελο της επιχείρησης και στις οποίες καταγράφονται με λεπτομέρεια αν τηρούνται οι όροι της ένταξης. Αντίγραφο της έκθεσης παραδίδεται στην επιχείρηση. Ο φάκελος αυτός διατηρείται στις Υπηρεσίες Απασχόλησης του Ο.Α.Ε.Δ. και περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που αφορούν στη σχέση της επιχείρησης με το συνολικό πρόγραμμα, ξεκινώντας από την αίτηση και μέχρι τη λήξη του χρόνου διατήρησης του προσωπικού, όπως παραστατικά δαπανών τόσο της δικαιούχου επιχείρησης όσο και της Υπηρεσίας που καταβάλλει την επιχορήγηση, διοικητικές πράξεις της Υπηρεσίας, όπως εγκριτικές αποφάσεις, αποφάσεις έναντι πιθανών ενστάσεων, εκθέσεις ελέγχων κ.λπ..

Οι ελεγχόμενες επιχειρήσεις υποχρεούνται:

• Να παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια, κατά τον έλεγχο, στους ελεγκτές υπαλλήλους.
• Να τηρούν τα αποδεικτικά στοιχεία και έγγραφα που αναφέρονται στην παρούσα απόφαση για τουλάχιστον 10 χρόνια από την ημερομηνία υπαγωγής στο πρόγραμμα.

Προκειμένου να εξασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα των ενεργειών, λαμβάνονται όλα τα αναγκαία μέτρα για:

− την πιστή τήρηση των Εθνικών και Κοινοτικών Κανόνων στα πλαίσια των οποίων λειτουργεί το πρόγραμμα.
− Την πρόληψη ή την εξακρίβωση τυχόν παραβάσεων καθώς και την επιβολή κυρώσεων.

Για την ομαλή πορεία των προγραμμάτων την επίτευξη των στόχων τους, θα παρακολουθούνται:

-οι δεσμευθείσες θέσεις
-οι καλυφθείσες θέσεις, οι οποίες προκύπτουν μετά την έκδοση των εγκριτικών αποφάσεων
-η καταβολή των επιχορηγήσεων κ.λπ.

Η οικονομική διαχείριση του προγράμματος διενεργείται, στην Υπηρεσία υλοποίησης του προγράμματος, μέσω ξεχωριστής λογιστικής μερίδας στην οποία καταχωρούνται, διακριτά για κάθε επιχορηγούμενη επιχείρηση, όλες οι πληρωμές που πραγματοποιούνται με τα διακριτικά χαρακτηριστικά των αντίστοιχων παραστατικών τους (ημερομηνία, είδος και αριθμός παραστατικού, κατηγορία, ποσό και αιτιολογία δαπάνης).

Οι έλεγχοι του προγράμματος θα διενεργούνται από υπαλλήλους του ΟΑΕΔ σύμφωνα με τα οριζόμενα στην κοινή υπουργική απόφαση υπ’ αριθμ. 2/34255/0022/6-6-2001, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, καθώς και της με αριθμό 2854/01−07−2008 απόφασης του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ.

4. Καταβολή της επιχορήγησης

Η Υπηρεσία (ΚΠΑ ή ΚΠΑ2) κοινοποιεί την εγκριτική απόφαση για την καταβολή της επιχορήγησης στο Υποκατάστημα του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ, που ανήκει η έδρα της επιχείρησης, προκειμένου να αποδοθεί η επιχορήγηση μέσω του αλληλόχρεου λογαριασμού (ΙΚΑ/ΕΤΑΜ − ΟΑΕΔ) και ταυτόχρονα υποβάλλει στην αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση για ενταλματοποίηση της δαπάνης. την εγκριτική απόφαση με τα σχετικά δικαιολογητικά. Το Υποκατάστημα του ΙΚΑ θα κοινοποιεί στο ΚΠΑ ή ΚΠΑ2 χρηματικό κατάλογο, στον οποίο θα αποτυπώνεται το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών, που αντιστοιχεί
στο ποσό της επιχορήγησης, για την πίστωση του λογαριασμού του εργοδότη και χρέωση του αλληλόχρεου λογαριασμού (ΙΚΑ/ΕΤΑΜ – ΟΑΕΔ).

Ως τρίμηνα, για την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος θεωρούνται τα τρίμηνα για τα οποία υπάρχει υποχρέωση του εργοδότη υποβολής Α.Π.Δ. (Ιανουάριος έως Μάρτιος, Απρίλιος έως Ιούνιος, Ιούλιος έως Σεπτέμβριος, Οκτώβριος έως Δεκέμβριος).

Άρθρο 8
Διακοπή επιχορήγησης

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί παράβαση όρων ή προϋποθέσεων, μετά από οποιαδήποτε καταβολή ποσού της επιχορήγησης στην επιχείρηση με απόδοση μέσω του αλληλόχρεου, θα εφαρμόζονται οι διατάξεις των παραγράφων 4 και 5 του άρθρου 18 του ν. 3833/2010 (40 Α), για την διακοπή της επιχορήγησης:

«Επιχειρήσεις και εργοδότες που έχουν υπαχθεί στα καταρτιζόμενα κατά τη διαδικασία αυτού του άρθρου προγράμματα απασχόλησης και παραβαίνουν τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις διατάξεις των προγραμμάτων απασχόλησης για την πρόσληψη, τη διατήρηση και τη μη απόλυση του υπόλοιπου προσωπικού και του προσωπικού που επιδοτείται και γενικά την εφαρμογή του προγράμματος, υποχρεούνται να καταβάλουν οι ίδιες τις ασφαλιστικές εισφορές (εργοδοτών και εργαζομένων) που αντιστοιχούν στο υπόλοιπο χρονικό διάστημα του συνολικού χρόνου απασχόλησης (επιχορηγούμενης και μη) των μισθωτών που καθορίζει το πρόγραμμα. Στην περίπτωση αυτή, η καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών (εργοδοτών και εργαζομένων) από τις επιχειρήσεις και εργοδότες που έχουν παραβεί τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις διατάξεις των προγραμμάτων γίνεται σύμφωνα με τη νομοθεσία του οικείου ασφαλιστικού φορέα, ενώ το ποσό της δαπάνης που καταβλήθηκε από τον ΟΑΕΔ αχρεωστήτως για τις ως άνω ασφαλιστικές εισφορές αποδίδεται από τον οικείο ασφαλιστικό φορέα στον ΟΑΕΔ.

Για το ποσό που θα αποδοθεί στον ΟΑΕΔ στις ανωτέρω περιπτώσεις, αποφασίζει το διοικητικό συμβούλιο ή τα όργανα που ορίζει ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 2 περ. δ΄ του παρόντος άρθρου. Κάθε διαφορά που τυχόν προκύψει μεταξύ του Ο.Α.Ε.Δ. και του οικείου ασφαλιστικού φορέα ως προς το ύψος του ποσού που πρέπει να αποδοθεί στον ΟΑΕΔ επιλύεται με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.»

Στην περίπτωση που το ποσό της δαπάνης έχει καταβληθεί από τον ΟΑΕΔ αχρεωστήτως απευθείας στην επιχείρηση, θα εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 29 του ν. 1262/1982 (70 Α), όπως ισχύει, για την απόδοση στον ΟΑΕΔ.

Η με αριθμό 1016784/1299−25/0016/26−02−1997 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών (120 Β), η οποία εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση της παραγράφου 4 του άρθρου 106 του Κώδικα Δημοσίου Λογιστικού (Ν. 2362/1995) και δυνάμει της οποίας η είσπραξη των εσόδων του Ο.Α.Ε.Δ. ανατέθηκε στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες.

Για το ποσό που θα αποδοθεί στον ΟΑΕΔ, και στις δυο ανωτέρω περιπτώσεις, αποφασίζει ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας, που αποφαίνεται με αιτιολογημένη απόφασή του για τη διακοπή της επιχορήγησης με επιστροφή του αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού.

Αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό είναι το αναλογούν ποσό που προκύπτει από τον υπολογισμό του καταβληθέντος ποσού επί των μηνών που δεν τήρησε η επιχείρηση τους όρους του προγράμματος δια των μηνών του συνολικού προγράμματος.

Άρθρο 9
Παραγραφή αξίωσης

Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής των δικαιολογητικών για καταβολή της επιχορήγησης πέραν της προθεσμίας των τριάντα (30) ημερών του μήνα που ακολουθεί τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της Α.Π.Δ. του κάθε τριμήνου, τότε η αξίωσή του για το συγκεκριμένο ποσό παραγράφεται χωρίς διακοπή της επιχορήγησης, με απόφαση του Προϊσταμένου της αρμόδιας Υπηρεσίας Απασχόλησης του Οργανισμού, εφόσον η επιχείρηση λειτουργεί και εξακολουθούν να τηρούνται οι όροι και προϋποθέσεις του Προγράμματος.

Είναι δυνατή η επιμήκυνση της ως άνω προθεσμίας, κατά τριάντα (30) ημέρες, μετά από απόφαση του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας.

Άρθρο 10
Ανάκληση υπαγωγής στο πρόγραμμα

1. Εάν μετά την υπαγωγή της επιχείρησης διαπιστωθεί παράβαση των όρων και προϋποθέσεων του προγράμματος και δεν έχει καταβληθεί επιχορήγηση, ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας Απασχόλησης προβαίνει στην ανάκληση της εγκριτικής απόφασης.

2. Σε περίπτωση που ενταγμένη επιχείρηση στο πρόγραμμα για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, υποβάλει υπεύθυνη δήλωση ότι δεν επιθυμεί να ενταχθεί για τους μήνες Σεπτέμβριο ή και Οκτώβριο, ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΚΠΑ ή ΚΠΑ2) θα προβαίνει στην ανάκληση της εγκριτικής απόφασης, ως προς τον συγκεκριμένο μήνα ή μήνες (Σεπτέμβριο, Οκτώβριο).

Άρθρο 11
Επίλυση διαφορών

Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει μεταξύ των εργοδοτών και των Υπηρεσιών Απασχόλησης του ΟΑΕΔ, θα επιλύεται με απόφαση της Ειδικής Επιτροπής Ενστάσεων.

Οι ενστάσεις θα υποβάλλονται στην αρμόδια Υπηρεσία μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από την κοινοποίηση της απορριπτικής απόφασης.

Κάθε διαφορά που τυχόν προκύψει μεταξύ του ΟΑΕΔ και του οικείου ασφαλιστικού φορέα ως προς το ύψος του ποσού που πρέπει να αποδοθεί στον ΟΑΕΔ επιλύεται με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.

Άρθρο 12
Τελικές διατάξεις

1. Με απόφαση του Διοικητή του Οργανισμού ορίζεται η ημερομηνία έναρξης και λήξης της υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων για υπαγωγή στο πρόγραμμα επιχορήγησης. Η αναφερόμενη απόφαση θα αφορά στο συνολικό χρονικό διάστημα επιχορήγησης (έως τρεις μήνες).

2. Σε περίπτωση κάλυψης του προϋπολογισμού του ανωτέρω προγράμματος, πριν την ημερομηνία λήξης των ηλεκτρονικών αιτήσεων για υπαγωγή στο πρόγραμμα, οι ως άνω αιτήσεις θα τίθενται σε κατάσταση αναμονής.

3. Περαιτέρω λεπτομέρειες εφαρμογής του προγράμματος, εξειδικεύονται με αποφάσεις του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ.


Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 12 Μαΐου 2011


O ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ

O ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗΣ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More